13 Ekim 2009

Eğitim Şart!







Annemle babam -aslında babam- eğitim konusuna takmış durumda.. Epey bi' araştırma sonucu Star Dogs'ta karar kılındı, haftada bi' evimize gelip bana yeni şeyler öğretecek olan eğitmenim Ahmet'le tanışma seansımızı yaptık önce.. ilk ders haftaya başlayacak.. olayın tadını kaçırmamak için kronolojiyi bozmayacağım ve gözlem ve görüşlerimi ileriki postlarda paylaşacağım..
şimdilik sadece biraz kafes eğitiminden bahsetmek istiyorum.. ilk etapta biraz korkunç gibi geliyor ama hiç değil.. çünkü iç güdüsel olarak in benzeri yerlerde yaşama eğilimimiz var köpişler olarak.. koltuk altı fotolarımı hatırlarsınız.. olay şu, kafes senin yaşama alanın, dolayısıyla çişin ya da kakan geldiğinde orada yapmak istemiyorsun ve dışarı çıkmak istiyorsun.. mantıklı mı, evet... o yüzden de kafesi cazip bi hale getirmek için yumuşak örtüler, oyuncaklar falan koyuluyor.. kapısı da açık duruyor en başta.. pratikte mi? henüz kapağı hiç kapatmadılar ama ben bu kafes işini sevdim sanki.. kafesin üstündeki mavi şey de clicker, pozitif eğitimin baş enstrümanı.. hepsini anlatacağım..
benim kafesim babaannemin kedisi mikrop'un kafesi, biraz küçük.. o yüzden de lokum içeri, bay tavşan dışarı :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails